zondag 23 april 2017

Pokeball card


Mijn jongste zoontje was uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van zijn vriendje en vroeg mij om een pokemon kaartje te maken wat ik met veel plezier voor hem deed.

Met een absoluut minimum aan materiaal kan je dit kaartje in een mum van tijd maken.
Wat heb je nodig?  Witte, zwarte en rode cardstock, ronde snijmallen (aanrader zijn de Crea-nest-Lies XXL no.7 van Crealies), 1 splitpen (best zwart) en een pokemon naar keuze die je met honderden op het internet kan vinden.

Je snijdt al je cirkels uit...  2 grote witte en 1 grote rode, 1 kleine zwarte en een nog kleine witte. 
De grote rode en 1 van de grote witte snijd je in 2, je voorziet steeds 1cm langer dan net op de helft, dit doe je zo de rode en witte kunnen elkaar overlappen om aaneen vast te maken.
Ook voorzie je een strook zwart.  De zwarte strook plak je vast op de rode helft.
Daarna bevestig je de kleine zwarte en witte cirkel en deze bevestig je dan weer op je rode helft, zo dat hij voor de helft overlapt op de witte, maar niet vastplakt op het witte gedeelte!
Dit leg je even opzij.

Je neemt de overgebleven grote witte cirkel en de pokemon naar jou keuze die je hebt afgeprint.
Je knipt je pokemon uit en plakt deze op de cirkel.

Nu stapel je alles in volgorde op elkaar, prikt een gaatje in de linker kant in het midden en bevestigd de splitpen.
Ik besloot nog een wit pareltje te plakken op de onderste helft om te voorkomen dat het rode gedeelte te laag zakt.  En we zijn klaar!

Mijn zoontje was zeer tevreden met het kaartje, misschien kunnen jullie met dit ideetje ook iemand blij maken 😉

Groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten