vrijdag 7 april 2017

Happy Mother's day!


Uittesten van mijn gloednieuwe distress oxides en onmiddelijk verlieft!!!
Geïnspireerd door de prachtige kaartjes van Heather Ruwe:
ging ik ook aan de slag om mijn oxides uit te testen.


Met de kleuren Spiced marmalade, worn lipstick en fired brick ga ik aan de slag.
Ik smeer de kleuren rechtstreeks op een craftsheet, vernevel er water op en ga met mijn cardstock door de kleuren.  Met mijn heattool droog ik het resultaat op, tussendoor vernevel ik af en toe nog wat water op de kleuren en droog ik het weer op met mijn heat tool tot ik tevreden ben met het resultaat.


Ik neem een 2de stuk witte cardstock waar ik met een hartvormige stans (ik gebruikte de stans van Nellie snellen) in het midden een hartje snij.


Met behulp van mijn misti stamping tool stans ik op de kaart met de oxide de tekst "Happy Mothers day".  Ook op de hartvormige uitgesneden cardstock stempel ik overeenkomstig met de tekst zodoende de lijntjes mooi overlopen.
Daarna bevestig ik alles op een standaard kaartje, eerst de oxide achtergrond en daarboven het stukje met het uitgestanste hartje.

Omdat ik het uitgestanste hartje van bovenstaande kaartje ook wou gebruiken paste ik dezelfde techniek toe op het hartje.
Ook hier stempel ik met behulp van de misti zowel op het standaard kaartje als op het hartje waarna ik het hartje op het kaartje bevestig.
Ik besluit hier nog wat bloemetjes toe te voegen en een uitgesneden hartje van Joy.

En zo heb ik in een mum van tijd 2 kaartjes!


Hoop dat jullie ze leuk vinden!

Groetjes,



Gebruikte materialen:
* Lawn Fawn Celebration Scripty Sayings art. nr. LF1059S
* Nellie snellen Multiframe MFD060 Hearts - Goed alternatief = 
* Joy Crafts dies two hearts 6002/0446 - Goed alternatief  =  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten