maandag 1 januari 2018

Hobbycompleet De Duif - Januari challenge!



Voor Hobbycompleet de Duif maakte ik dit kaartje, als voorbeeld, voor hun januari challenge op facebook.   De challenges zijn zeer leuk om mee te doen en je kan er een leuke prijs mee winnen.

De januari challenge luidt als volgt:
Gebruik de kleuren zwart/wit + 1 kleur naar keuze!

Ik ging voor zwart/wit + blauw.

De challenge op Facebook vind je hier:

Je creaties mag je in deze album plaatsen:


Ik ging als volgt tewerk:


Met de kleuren Paris Dusk, Danube Blue en Bahama blue (Memento dewdrops) spons ik de basis van mijn achtergrond op een stuk witte cardstock van 12 x 12cm



Daarna verstuif/druppel ik er wat water op en neem met een tissue het water terug op.
Met de kleur Paris dusk stempel ik hier en daar wat tekst en enkele streepjes.  Hiervoor gebruik ik een achtergrond tekststempel van CraftEmotions en een crealies bits & pieces stempel.


Als ik tevreden ben met de achtergrond stempel ik mijn gekozen Lavinia elfje linksonder op mijn kaart met zwarte inkt. (Memento Tuxedo black)  Ik gebruik mijn Misti stamping tool zodoende ik in de mogelijkheid ben om de afdruk een 2 maal te stempelen voor een goede dekking.


Met een witte gelpen maak ik wat highlights op het elfje en zet ik hier en daar nog wat stipjes op de achtergrond.  Dan neem ik een spectrum noir sparkle pen (crystal clear) en vul hiermee de vleugeltjes op, de bloemetjes in de haren en de paardebloempluisjes.  


Dan rest enkel nog het bevestigen op mijn kaart.  Ik snij nog een stuk zwarte cardstock van 12,5 cm op 12,5 cm en neem een witte standaard kaart van 13 cm op 13 cm.  Ik kleef deze op elkaar in bovenstaande volgorde en hiermee is mijn kaartje klaar.

Als je wil kan je er nog een mooie tekst op stempelen, maar ik vond het kaartje zo al leuk.



Hoop jullie geïnspireerd te hebben,

groetjes,





Gebruikte materialen:
* Memento inkt - dew drops - de kleuren;
--- Paris dusk art. nr. MD-608
--- Danube Blue art. nr. MD-600
--- Bahama Blue art. nr. MD-601
* Memento Tuxedo black art. nr. ME-000-900
* Crealies bits and pieces nr. 11 art. nr. CLBP11
* CraftEmotions achtergrond tekst art. nr. 130501/1111
* Lavina stempel fairies fairytale art. nr.
* Spectrum noir crystal clear sparkle pen
* Gelpen wit art. nr. XPGB#50





Geen opmerkingen:

Een reactie posten