maandag 8 januari 2018

Mini Reindeer bookmark.


Voor al wie denkt dat je met hertjes alleen kerstkaartjes kan maken 😉
Vandaag eens wat anders als een kaartje, vandaag maken we een boekwijzer!


Ik neem een stuk aquarelpapier van 21 op 7 cm.
Aan de bovenkant meet ik vanuit de hoeken 2 cm naar binnen en naar beneden en sij deze schuin af.

klik op de foto voor een grotere afbeelding.

Dan gaan we de achtergrond inkleuren, ik ga voor de sponstechniek en gebruik mijn distress oxide inkten.  Eerst plak ik een ronde cirkel af, hier komt een zon (of maan).

Eerst spons ik met "fossilized amber" voorzichtig rond de cirkel, dan spons ik de kleur "worn lipstick" over de rest, zachtjes inblendend met het gele.
Daarna neem ik de kleur "wilted violet" en breng deze van buiten naar binnen.  Met "walnut stain" ga ik nog langs de zijkanten om deze nog iets donkerder te maken en tenslotte ga ik nog zeer voorzichtig over de randen met black soot.

Ik druppel en verstuif wat water over het geheel en neem dit terug op met een tissue, de vlekjes geven een beetje dimensie en dat net ietsje meer aan het geheel.

Dan verwijder ik de cirkel en kleur deze zeer lichtjes in met "fossilized amber" hier en daar een beetje donkerder en met een crealies bits & pieces stempel zet ik er wat extra vlekjes in.



Ik neem mijn misti stamping tool om het hertje erin te stempelen en stempel deze met zwarte inkt op de bookmark.


Ik neem een kladpapiertje en knip een golvend bergje eruit en spons deze net onder het hertje.
Dit geeft de indruk dat het hertje op een berg staat.


Dan gaan we de achtergrond nog een beetje pimpen, hier en daar wat tekst, vlekjes en cirkeltjes.
Enkele bladjes rondom maakt het geheel af!

Tenslotte punch ik een gaatje bovenaan en voeg nog een lintje toe, nu is de bookmark helemaal klaar voor gebruik!!!


Hoop jullie geïnspireerd te hebben!

Groetjes,


Gebruikte materialen:
* Crealies bits & pieces 57
* Distress oxide, de kleuren:
--- Fossilized amber art. nr. TDO55983

Geen opmerkingen:

Een reactie posten