zaterdag 15 september 2018

Oh what fun!

Een beetje vroeg voor Kerst, maar hier zijn al enkele Kerst creaties!

Een memorydex kaartje en een ATC coin met de leuke dies & stempels van Lawn fawn.


Voor het memorydex kaartje maakte ik een achtergrond met distress oxide "blueprint sketch" en "dusty concord", ik spons de kleuren rechtstreeks op het memorydex kaartje en sprenkel er wat water op voor een leuk effect.  

Uit wit glitter papier/karton knip ik een heuveltje.

Ik stans enkele berken bomen uit met de Lawn fawn dies "birch trees".
De uitgestanste berken kleef ik op grijs papier en knip ze terug uit.  Met grijze memento inkt spons ik nog even langs de randen van de berken. Met copic marker C1, een zeer licht grijze, trek ik nog enkele lijntjes op de berken.

Op perfect marker paper stempel ik het leuke beertje in de slee van de stempelset "oh what fun" van Lawn fawn en kleur deze met copic markers.  Daarna kies ik ervoor om deze uit te knippen met de hand, maar er bestaat ook een coördinerende stansset die je kan gebruiken.

Ik knip ook een kleine banner uit en stempel er de tekst "Oh what fun" op.

Daarna bevestig ik alles op het memorydex kaartje zoals je op bovenstaande foto kan zien.


Voor de ATC coin ga ik op ongeveer dezelfde werkwijze te werk.

Eerst spons ik de achtergrond, met distress oxide "stormy sky" en de rand met "blueprint sketch".
Ik stempel ook de tekst "Oh what fun" met "blueprint sketch" patroongewijs over de coin.
Met witte acrylverf spetter ik sneeuwvlokken over het geheel.

Uit een stukje wit glitter papier/karton knip ik weer een sneeuwheuveltje die ik bovenop het geheel kleef.

Op perfect marker paper stempel ik wederom het leuke beertje in de slee en kleur deze met copic markers.  Ook deze knip ik met de hand uit.

Als extratje kleef ik enkele uitgestansde sneeuwvlokjes van JOY 6002/1120 en een blauw pareltje.
Tenslotte nog de tekst "Merry christmas" uit hetzelfde stempelsetje "Oh what fun" en ook de coin is klaar!

Hoop jullie geïnspireerd te hebben, 

Groetjes,


Gebruikte materialen:
* Lawn fawn clear stamps "Oh what fun" art. nr. LF1776
* Lawn fawn dies "Birch trees" art. nr. LF1500
* JOY crafts/Noor design Silent Night -Ice crystals- art. nr. 6002/1120
* Distress oxide gebruikte kleuren:
--- Dusty Concord art. nr. DTO55921
--- Blueprint sketch art. nr. DTO55822
--- Stormy sky art. nr. DTO56256
* Copic markers gebruikte kleuren:
--- G03 G07 G29 B26 B29 B39
--- W0 W1 E57 E59 C3 C5
* Perfect Colouring Paper art. nr. 07050
* Ranger Mini ink blending Tool art. nr. IBT40965

Geen opmerkingen:

Een reactie posten