zondag 12 november 2017

Wishing you a wild Birthday!


Vandaag haalde ik mijn set "Wild about you" van My favorite things nog eens boven.
De set is gewoon te leuk om te laten liggen.

Voor de achtergrond werk ik rechtstreeks op mijn kaart.
Met non-permanent tape kleef ik de lijn af waar ik de scheiding tussen gras en lucht wil hebben. Dan spons ik met groene inkt het gras.  Ik verander de tape om de lucht in te kleuren...  we gaan voor een afrikaanse zonsondergang ;)
We werken van licht naar donker, eerst geel, dan oranje en en tenslotte rood.
Als ik de tape weghal is het contrast met het licht groene gras veel te groot dus besluit ik om er een laagje "olive grove" een donkerdere groen over te gaan.


Ik stempel een leeuw, giraf en krokodil op "perfect colouring paper", het ideale papier voor het kleuren met alcolhol markers, en kleur ze in met mijn spectrum noir alcohol markers.
Na het inkleuren knip ik de figuurtjes uit en leg ze op de kaart om te bepalen waar ik ze wil hebben.  


Hierdoor kan ik gemakkelijk bepalen waar ik de leeuw en de giraf moet stempelen om de kleine details, zoals de staart van de leeuw en de haartjes van de giraf, op mijn kaart te krijgen.  Deze zijn te klein om uit te knippen zonder witte rand.


Dan kleef ik de uitgeknipte figuurtjes over de afdruk.  De krokodil bevestig ik met foamtape op de voorgrond.


Ik stempel de tekst "Wishing you a Wild Birthday" op de kaart en voeg nog een "roar" en een "grrr" toe.  Dit maakt het geheel wat leuker.


Met de stansset "fab folliage" van My favorite things vog ik nog enkele takjes toe.
Daarna spons ik de rand zwart en kleef het geheel op zwarte cardstock en bevestig dit op mijn kaart.


Is hij niet leuk geworden?
Hoop jullie geïnspireerd te hebben.

Groetjes,



Gebruikte materialen:
* Spectrum noir alcohol markers gebruikte kleuren:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten