zondag 20 augustus 2017

You, me & the sea.


Wat zijn ze toch prachtig, niet... de zeepaardjes van Hero Arts!
Ze zijn zo mooi gedetailleerd, en doordat het "layered stamping" is en je ze in 3x stempelt kan je eindeloos combineren.

Voor bovenstaand kaartje ging ik als volgt te werk.

Op een stuk witte cardstock stempel ik een zeester en 3 zeepaardjes in 3 verschillende kleuren, blauw, roze en paars (exact gebruikte kleuren vind je onderaan in de lijst gebruikte materialen).
Daarna stans ik ze uit met de bijbehorende snijmallen en leg ze terzijde.

Uit een stukje blauw/turquoise cardstock stans ik een cirkel met behulp van de MFT Circle shaker stans uit.  Op een stuk witte cardstock, welke reeds op maat gesneden is, markeer ik zeer licht met een potlood waar de cirkel zal bevestigd worden. Dan leg ik de cirkel ook terzijde.

Dan neem ik 2 spectrum noir alcohol markers, de GY3 & GY5. Rondom de gemarkeerde cirkel begin ik stipjes te zetten, de ene wat groter dan de andere en dicht bijeen in het midden en meer verspreid naar buiten toe.  Ik begin met de lichtste kleur en daarna ga ik erover een met de donkerdere kleur.
Tenslotte neem ik een gouden gelstift en zet ik hier en daar ook wat gouden stippen.

Dan gaan we alles combineren en bevestigen!
Eerst kleef ik de uitgestanste cirkel voorzichtig op de plaats waar ik dit eerder markeerde.  Het midden kleur ik in met mijn Spectrum noir sparkle (clear) marker. De micro fijne glitter geeft een zeer leuk effect.  Daarna bevestig ik de zeester linksboven en de zeepaardjes met behulp van foamtape, gegroepeerd, rechtsonder.

Ik stempel nog de tekst "you, me & the sea" onderaan de kaart.

Met een sponsje en blauwe inkt ga ik langs de rand van het papier om het geheel nog net iets meer naar voor te laten springen.

Tenslotte kleef ik nog enkele strass steentjes hier en daar en 2 pareltjes voor ik het geheel met foam tape op een net iets groter licht bruine cardstock kleef, welke op zijn beurt bevestigd wordt op mijn kaart. En daarmee is mijn kaartje klaar!


Eerder maakte ik onderstaand kaartje, beschrijving hoe het gemaakt werd en lijst van materialen vind je op de blog van Hobbycompleet de Duif:


Hoop jullie geïnspireerd te hebben!

Groetjes,

Gebruikte materialen:
* Spectrum noir alcohol markers GY3 & GY5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten