woensdag 25 oktober 2017

All you need is faith, trust and a little PIXIE DUST... of een beetje pixie powder?


Elfjes en glitter, 2 dingen die onafscheidelijk met elkaar hand in hand gaan dus... gaan wij er een kaartje mee maken!

Hoe ging ik tewerk? Wel...

Om te beginnen neem ik een stuk aquarelpapier en verstuif hier een redelijk grote hoeveelheid water op. Als het papier goed nat is neem ik mijn Pixie powders.

Cosmic Shimmer Pixie powder is een poeder, kleurpoeder vermengd met mica poeder. Het poeder reageert op water en heeft een mooie glimmend eindresultaat. Je kan hier de meest prachtige achtergronden mee maken of mee inkleuren. Het poeder is hoog gepigmenteerd dus de kleuren komen zeer fel door!

Ik begin met candy pink en neem het flesje tussen duim en middenvinger vast en met de wijsvinger tik ik heel zachtjes op de bodem van het flesje zodat de poeder met kleine beetjes op het natte papier valt. Het poeder reageert onmiddellijk en de kleur verspreidt zich zeer mooi over mijn papier.
Wees heel voorzichtig dat je niet op de flesjes duwt want dan komt er heel veel poeder ineens uit.

Zodra het roze zich mooi verspreid heeft ga ik voor de rest met een andere techniek aan het werk, dit om iets meer controle te hebben over hoe de kleur zich zal verspreiden.

Ik neem 2 kleine schaaltjes en doe in elk een beetje pixie powder, in eentje doe ik een beetje "purple violet" en in de andere een beetje "aqua lagoon" en dit vermeng ik met wat water.
Met een penseel neem ik de mengeling op en druppel deze op mijn kaart, door het vele water verspreid de kleur zich mooi, met het paars (en hier en daar wat blauw) ga ik rond het elfje.  Tenslotte hier en daar nog wat spatjes voor ik alles mooi laat opdrogen.

Je kan alles in de lucht laten drogen of met een heating tool het drogen versnellen.
Als de kaart droog is stempel ik het elfje op mijn kaart.



Dan neem ik mijn dutch dobadoo Mask stencil "bubbles" en VersaMagic dewdrop cloud white inkt. Met een weinig inkt op mijn sponsje spons ik hier en daar een bubbeltje op de kaart rondom het elfje.

Daarna snij ik het geheel op maat van mijn kaart en spons ik de rand van mijn kaart nog zwart, dit geeft het geheel wat diepte.

Dan gaan we voor tekst zorgen, in photoshop creëer exact wat we nodig hebben en weet je wat,...  als je rechts klikt op onderstaande tekst kan je het opslaan op je eigen computer voor eigen gebruik!  Het enige wat je moet beloven is je creaties te showen 😉
Als je geen tekenprogramma hebt kan je de tekst gewoon invoegen in een word-documentje waar je een beetje met de grootte kan spelen voor je het afdrukt op stevig papier.
Na het uitprinten van de tekst stans ik deze uit met de crealies XXL stans no.24 met gestikte rand en spons ook hier de rand lichtjes zwart.  Met foam tape bevestig ik de tekst op de afbeelding en voeg ik nog enkele sterretjes toe.  Het geheel kleef ik een beetje schuin en speels (omdat het niet altijd zo strak hoeft te zijn) op mijn basiskaartje.


En hiermee is mijn kaart klaar!  Hoop dat jullie hem leuk vinden.

Groetjes,




Gebruikte materialen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten