maandag 30 oktober 2017

La vie est belle.




Lavinia, een prachtig merk van stempels met de mooiste elfjes en plantjes om de meest fantastische en sprookjesachtige kaartjes te maken.

Wel waar wachten we op!  Aan de slag 😉

Als kleuren schema ga ik voor een mooie warme avond scene.  Hiervoor heb je geel, roze, paars, donker blauw en zwart voor nodig.  Ik ga voor de memento dew drops dandelion, lilac posies, sweet plum, paris dusk en tuxedo black.

Om te beginnen maak ik 2 vlekjes met dandelion (geel) op mijn kaart, daarna neem ik lilac posies en spons zeer grof de rest van mijn kaart in.  Met sweet plum blend ik door het roze en langs de randen.
Daarna nemen we paris dusk waarmee ik de randen naar binnen toe inblend om tenslotte nog met tuxedo black de randen nog wat donkerder te maken en zo ook wat meer diepte aan het geheel te geven.

Met wat witte acrylverf op een acrylblok en een penseel spat ik wat witte verf op de kaart. Dit geeft het geheel dat mysterieuze en sterachtige avond look.  Ook met cosmic shimmer pixie dust, gemengd met wat water zet ik hier en daar een vlekje glans met candy pink, purple violet en golden mint.

Hier en daar stempel ik nog met een achtergrond tekst stempel in de kleur "lilac posies" om de kaart dat nog net ietsje meer te geven.

Zo, hiermee is de achtergrond klaar!


Met behulp van mijn misti stamping tool en hulpstukken gaan we de afbeeldingen erop stempelen.  Eerst mijn elfje en daarna de plantjes.

De plantjes van laviana zijn meestal strak en recht, voor de poppy pods wil ik ze graag een beetje opzij gebogen hebben en dat zo ik als volgt...
Met behulp van mijn magneten en hulpstukken positioneer ik de stempel op mijn kaart zoals ik de afdruk graag wil hebben, en dan neem ik de stempel op met de stamping tool, deze blijft mooi in de gebogen vorm aan mijn stamping tool kleven.  Ik verwijder de magneten en inkt de stempel in waarna de afdruk precies zo is als ik ze graag wil hebben!


Om de plantjes een beetje meer accent te geven besluit ik deze in te kleuren met pixie powder bronze blush, dit geeft een onwaarschijnlijke mooie grans.  Een beetje pixie powder op mijn acrylblok gemengd met wat water, een penseel en aan de slag!


Alles wat mijn kaart nu nog nodig heeft is een tekstje.
Ik ga voor de tekst "La vie est belle" van Marianne Design en stempel deze met zwarte inkt op mijn kaart.


Hiermee is mijn kaartje af!

Kijk eens naar de glimmer en shine van de pixie powder, prachtig gewoon!



Hoop dat jullie het kaartje mooi vinden en dat ik jullie geïnspireerd heb.

Groetjes,




Gebruikte materialen:
* Lavinia:
--- Dragonfly keepers art. nr. lav461
--- Star blossom art. nr. lav467
--- Poppy Pods art. nr. lavinia1097
--- Fairy Buds art. nr. lav449
* Memento Tuxedo black art. nr. ME-000-900
* Memento DewDrop:
--- Dandelion art. nr. MD-100
--- Lilac Posies art. nr. MD-501
--- Sweet plum art. nr. MD-506
--- Paris Dusk art. nr. MD-608
* Cosmic Shimmer Pixie Powder:
--- Bronze Blush art. nr. CSPPBRONZE
--- Purple Violet art. nr. CSPPPURP
--- Candy Pink art. nr. CSPPCAND
--- Golden mint art. nr. CSPPGOLD
* Marianne Design Clear stamp Carpe Diem art. nr. CS0994

Geen opmerkingen:

Een reactie posten