zaterdag 7 oktober 2017

Halloween trifold card / Halloween drieluik.


Vandaag maken we een Halloween drieluik kaart.

Een tip bij het lezen van deze blog, de foto's lijken misschien wat klein maar als je erop klikt krijg je een grotere en duidelijkere versie te zien  😉


Ik start met een A4 grijze cardstock die ik in de breedte iets bijsnijd en in de lengte in 3 plooi.


Met een ronde pons, pons ik op de buitenste luiken een cirkel uit.  Hier kun je ook een ronde stans voor gebruiken.  Liggen vierkanten, rechthoeken of ruiten jou meer... dat is uiteraard ook perfect mogelijk.


Uit de paperpad van BoBunny, Fright delight collection kies ik 2 verschillende patroonpapiertjes.  Een zwart met witte stippen en een leuke groene met zwarte gekrulde takjes op.
Ik snijd van elk patroonpapiertje 2 stroken uit. De zwarte met witte stippen is net ietsje breder als het groene.  Deze stroken komen op de 2 buitenste panelen.


Ik kleef het eerst de zwarte met witte stippen stook op mijn kaart.  Daarna pons ik op exact dezelfde plaats opnieuw een cirkel in het papier.  De uitgeponste cirkels leg ik terzijde omdat ik deze later opnieuw ga gebruiken.


Hierboven op kleef ik het groene patroonpapier, en wederom pons ik op net dezelfde plaats opnieuw de cirkel uit.


Ik neem de eerder uitgeponste zwarte cirkels en kleef deze recht op het groene patroonpapier in het uitgeponste raam.  Kijk eens aan er begint al wat vorm in het drieluik te komen.


Daarna neem ik 1 van de groene uitgeponste cirkels waar ik een klein stukje vanaf knip met behulp van mijn pons en kleef deze op het middelste paneel tegen de zwarte cirkel op.


Tijd om wat pompoenen in te kleuren.  Ik stempel enkele pompoenen van de leuke stampendous set "Halloween Hats" met memento tuxedo black op perfect colouring paper en kleur deze in met mijn spectrum noir alcohol markers.  Tevens stempel ik enkele hoedjes en kleur deze eveneens in.
Na het inkleuren stans ik ze uit met de bijbehorende stanzen.  Het geweldige aan de stanzen van Stampendous is dat ze netjes uitsnijden zonder witte rand.  Hoe geweldig is dat!


Dan stempel ik de tekst "Have a Haunty Halloween" op een stukje witte cardstock, stans deze uit met een ronde crealies stans met gestikte rand en spons de randen een beetje groen met Memento DewDrop Bamboo Leaves.



Dan gaan we de kaart afwerken!
Eerst een oranje lintje rond het bovenste paneel.
Dan kleef ik de tekst in het midden van de zwarte cirkel op het middelste paneel en bevestig hier ook 2 leuke pompoenen.


Dan vouw ik het onderste paneel omhoog en kleef de grote pompoen op de zwarte cirkel en geef deze een leuke hoed.



Dan vouw ik het bovenste paneel naar beneden en bevestig ik mijn laatste pompoen rechts op de kaart en geef deze de toffe heksen hoed.

Nu hebben we nog een strikje nodig.  
Met behulp van de strikjes maker van Joy Crafts maak ik van hetzelfde lint een mooi strikje.  Op het youtube kanaal van Joy Crafts leggen ze in volgend filmpje verschillende technieken uit:



Dan rest mij enkel nog om het strikje op de kaart te bevestigen. 
En daarmee is mijn kaart klaar!


Hoop jullie geïnspireerd te hebben!

Groetjes,



Gebruikte materialen:
* Stampendous Halloween Hats art. nr. CLD02
* Memento Tuxedo Black art. nr. ME-000-900
* Perfect Colouring paper art. nr. 07050
* Joy Crafts Strikjes maker art. nr. 6200/0021

* Crealies Crea-nest-dies XXL no.21 stans rond art. nr. CLNEST21XXL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten