zondag 29 oktober 2017

Valentine kiss.


House Mouse Valentine kiss, ik ben helemaal weg van deze stempel. 
Je moet toegeven ze is super schattig! In combinatie met Cosmic shimmer pixie powder gaan we vandaag een kaart maken!

Cosmic Shimmer Pixie powder is een poeder, kleurpoeder vermengd met mica poeder. Het poeder reageert op water en heeft een mooie glimmende eindresultaat. Je kan hier de meest prachtige achtergronden mee maken of mee inkleuren.  Het poeder is ook hoog gepigmenteerd dus de kleuren zijn heel hevig.


Om te beginnen neem ik een stuk aquarelpapier en verstuif hier een redelijk grote hoeveelheid water op. Als het papier goed nat is neem ik mijn Pixie powders, ik neem het flesje tussen duim en middenvinger vast en met de wijsvinger tik ik heel zachtjes op de bodem van het flesje zodat de poeder met kleine beetjes op het natte papier valt. Het poeder reageert onmiddellijk en de kleur verspreidt zich zeer mooi over mijn papier. Ik gebruik eerst blauw (Aqua Lagoon) en daarna voeg ik hier en daar paars (purple violet) toe.   Wees heel voorzichtig dat je niet op de flesjes duwt want dan komt er heel veel poeder ineens uit. 

Je kan je kaart langzaam laten drogen in de lucht maar omdat ik veel te ongeduldig ben neem ik mijn heat tool en blaas mijn achtergrond droog.  Na het opdrogen krijg je een fantastische mooie glans en schittering.  Ik snij de afbeelding op maat van mijn standaard kaart en kleef dit geheel erop.


Op een stukje aquarelpapier stempel ik met watervaste inkt de schattige afbeelding en kleur deze in met Zig Clean Color Markers.


Daarna vermeng ik een heel klein beetje Aqua Lagoon Pixie powder met water en met een penseel kleur ik de lucht rond de muisjes blauw.


De mica in de pixie powder geeft een heel subtiele en mooie schittering aan de achtergrond.


Daarna spons ik heel voorzichtig langs de rand met zwarte inkt en kleef het geheel op donker blauwe cardstock.  Voor ik dit geheel in mijn kaart kleef stans ik eerst met een hartjes stans een raam in mijn kaart.  Dit maakt het gemakkelijker om de afbeelding juist te positioneren voor ik deze vastkleef in mijn kaart.  Ik voeg nog een lintje en enkele roosjes toe.



Hiermee is mijn kaart klaar!
Hoop dat jullie ze net zo leuk vinden als ik.

Groetjes,




Gebruikte materialen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten